DPF Osobowe

Typowe problemy z DPF w samochodach osobowych i ich naprawa

Jeśli Twój samochód sygnalizuje usterkę filtra DPF, stracił moc, wzrosło spalanie lub wzrósł poziom oleju możliwe, że masz problem z filtrem cząstek stałych. Zgłoś się do nas a my rozwiążemy ten problem!

Nasza usługa polega na przeprogramowaniu sterownika silnika w taki sposób aby po usunięciu danego elementu, auto nie wykazywało żadnej usterki związanej z zastosowaną przeróbką. Pojazd po takiej modyfikacji odzyskuje 100 procent mocy, staje się bardziej dynamiczny i oszczędny.
Wykonanie usługi objęte jest gwarancja na okres 3 lat.

Co to jest DPF

Filtr cząstek stałych; część układu wydechowego nowoczesnych aut napędzanych silnikami wysokoprężnymi, odpowiedzialna za wyłapywanie i późniejsze wypalanie cząsteczek sadzy zawartych w spalinach. Filtry cząstek stałych znane są już od ponad 30 lat, jednak ich „masowe” stosowanie w samochodach rozpoczęło się w 1996 roku. Głównym powodem ich stosowania jest europejska norma czystości spalin (Euro 3, Euro 4 i nadchodząca Euro 5) nakładająca na producentów samochodów obowiązek trzymania się ustalonych limitów emisji szkodliwych związków do atmosfery przez ich produkty. Filtr cząstek stałych ma rozbudowaną wewnętrzną strukturę przestrzenną, o bardzo dużej całkowitej powierzchni ścianek. Dzięki temu ze strumienia przepływających przez niego spalin wyłapywane są cząsteczki sadzy, które osiadają na porowatych ściankach lub włóknach filtra (w zależności od jego typu do wykonania wewnętrznej struktury przestrzennej używa się metalu, materiałów ceramicznych, lub, jak to się ma w przypadku filtrów jednorazowych, specjalnego papieru).